Sunday, July 25, 2010

Tidak Mungkin Mufti Berbohong.


"Saya seorang mufti, takkanlah saya nak membohong, cuma saya tak nak sebut nama orang yang bertemu dengan saya itu....jadi saya tidak membohong. Dia nak tuduh saya membohong itu dia punya pasal. Yang penting dia seorang Islam atau tidak... berjuang atas nama Islam atau tidak, kenapa nak bersekongkol dengan yang lainnya." - Tan Sri Harussani.


Kini Datuk Dr Hasan Ali telah mengaku pernah mengadakan pertemuan dengan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dua bulan lalu. Ini kenyataan pertama Hasan sejak Harussani mendedahkan ada pemimpin PAS dan Umno menemuinya dan meminta beliau mengaturkan kerjasama perpaduan membabitkan kedua-dua parti itu.

Sekarang apa kata Salahuddin Ayub dan Mahfuz Omar yang menuduh Tan Sri Harussani membuat fitnah serta melakukan pembohongan besar bahawa terdapat pemimpin PAS dan UMNO yang menemuinya .

Dalam hal ini ternyata siapa yang mulut celupar, membohong dan membuat fitnah. Nama sahja pemimpin parti yang memperjuangkan Islam, tetapi perangai dan kata-kata lebih teruk dan busuk dari kafir.

By: Wajabangsa/25.7.2010

No comments:

Post a Comment

Pengikut

Tajuk-Tajuk Menarik