Monday, November 8, 2010

Pas...Apa Sudah Jadi? Pakatan Rakyat Hampehh !!

Oleh: Hatta Adnan:

Kalau didunia kini sudah dipertunjukkan tanda dan amaran PAS akan kalah memang benar mereka terlebih berhak dari kalah. Kita lihat apa berlaku di Kedah. Kami mangsa banjir yang tidak pindah batang hidung dan bayangan pemimpin PAS tak kelihatan. Malah apa yang sedihnya wang penggunaan telefon bimbit habis berpuluh ringgit menelefon pohon bantuan air bersih. Dari pagi hingga ke malam tak muncul-muncul. Memang pemimpin PAS nie lidah bercabang seperti biawak.( Bapak Biawak )

Malah bila dekat pilihanraya tersondol-sondol muncung macam b*b* minta simpati. Bila kita susah batang hidung dan bayangan entah kemana. Inilah rupanya manusia tak sedar diuntung. Inilah pemimpin zalim macam yahudi tajaan PAP Singapura. Pemimpin penghancur bangsa serta pemusnah negara dan agama.

Persoalannya apakah pemimpin begini layak cium pintu syurga? Sedangkan amanah yang di pertanggungjawabkan diabaikan dan banyak menafikan. Pemimpin tersangat zalim, serta pemimpin tiada harga dan maruah diri.

Banyak blog memperkatakan demikian, kebanyakan blog ini berasal dari kedah yang mengalami peristiwa sendiri peristiwa tersebut, jika benar dakwaan yang dilakukan…kerajaan kedah telah melakukan kezaliman terhadap Rakyat…dengan nama gabungan parti mereka ini dinamai atas nama Rakyat yakni Pakatan Rakyat…perbuatan ini boleh dilihat sebagai pengkhianatan…mana mungkin ketika bencana berlaku , bantuan hanya diberikan kepada penyokong mereka sahaja…sedangkan kerajaan Pusat bertunjangkan BN tidak pernah memilih negeri ketika menyalurkan pinjaman, bantuan dan pembangunan…..! Kesian sungguh rakyat negeri kedah ( mangsa banjir )…..

Berbalik kepada isu pilihanraya pulak yang baru lepas…..( Galas & Batu Sapi )

Inilah yang berlaku apabila Pakatan Rapuh ini kalah dalam pilihan raya. Masing-masing menuding jari. PAS salahkan PKR, DAP salahkan PAS. Apakah penyokong pembangkang tidak nampak lagi percaturan politik kotor mereka? Sejauh mana kedudukan Pakatan Rapuh ini di masa hadapan? Di manakah rasionalnya penubuhan Gabungan Parti ini? Sebab itu mereka memilih untuk tidak mendaftar parti komponen mereka walaupun telah diberi ‘lampu hijau’ oleh Suruhanjaya Pilihan Raya. Masing-masing ada agenda tersembunyi. Apabila menang, dikata mereka satu keluarga, bila kalah dianggap musuh. Sebenarnya ketiga-tiga ini musuh dalam selimut.

Anwar Ibrahim pastinya tertekan dengan situasi ini. Agaknya call Lim Kit Siang tak angkat. Call Hadi Awang pun tak angkat. Siapa nak angkat phone Anwar waktu ini. Masing-masing sudah bengang dengan Anwar. Bukan bengang tapi BANGANG !

Tambahan pula terkantoi pula gambar Nik Aziz sedang sogok duit. Mestilah DAP bengang. Tok Guru perangai macam penyamun. Habislah undi Melayu. Jangan kata undi Melayu. Undi Cina pun habis rata kasi FREE kat BN. PAS kalah teruk di empat ( 4 ) Peti Undi yang majoritinya Cina. DAP bengang, PAS jaja nama Islam sana sini, tapi rupa-rupanya, PENYAMUN . DAP habis duit kat Galas. Upah Gangster lagi. DAP Cameron Highland siap buat muka tebal kempen dekat Loging, perkampungan Orang Asli. Kena maki lagi. Tiba-tiba pula Nik Aziz buat hal. ( Padan Muka Hampa semua ! )

Inilah realiti Gabungan Parti secara haram yang diberi nama Pakatan Rakyat. Ini semua bukan lagi untuk rakyat. Untuk kepentingan masing-masing. Sebab mereka takkan dapat kuasai Kerajaan jika tidak bergabung. Bila menang, cium mulut masing-masing. Tapi apabila tewas, masing-masing sepak terajang.

Inilah sebenarnya kuasa Tuhan. Tapi BN jangan lupa diri. Jadikan kemenangan PRK DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi sebagai semangat untuk kita lebih bekerja keras demi Allah, untuk rakyat. Insyallah….

Moral cerita : Pakatan Rakyat ni hampehhh…..apa pun tarak…!

2 Respons kepada “PAS…apa sudah jadi? Pakatan Rakyat Hampehh !!”

  1. Sumir berkata

    Kerajaan negeri Kedah telah memperuntukkan hampir RM1 juta untuk membantu mangsa banjir di samping RM500,000 daripada wang zakat yang diumumkan Sultan Kedah semalam.soal kerajaan negeri tidak membantu mangsa banjir tidak berbangkit langsung di negeri ini.”Yang menjadi masalah adalah media yang tidak membuat liputan untuk kerajaan negeri,” Kerajaan negeri, telah menubuhkan Bilik Gerakan Banjir peringkat negeri dan daerah.

    Di peringkat negeri ia diketuai oleh Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri manakala di daerah di ketuai Pegawai Daerah.

    “Memandangkan SUK di Mekah, Timbalan SUK, Datuk Haji Ahmad Mat Isa yang ketuai operasi ini,” Selain jentera kerajaan, NGO dan parti politik khasnya PAS dan Pakatan Rakyat juga terlibat.
    “Dakwaan Shahrizat Jabatan Kebajikan Masyarakat agensi pusat tak betul. Pengarahnya staff kerajaan negeri. Ia agensi bersama,”jabatan yang paling banyak membantu magsa di samping kerajaan tempatan, polis, bomba dan juga jabatan kesihatan dan pelajaran.

    pihak kerajaan negeri/JKR akan bersama syarikat yang menjaga konsesi trek berkembar, Gamuda, akan menyiasat kalau projek itu menyebabkan laluan banjir tersekat.
    dakwaan Kerajaan Persekutuan bahawa Kerajaan negeri Kedah melepaskan tanggungjawab untuk membantu mangsa banjir di negeri itu adalah tuduhan melulu.
    sejak dari awal banjir melanda negeri itu, kerajaan negeri sudah mengambil tindakan membantu mangsa banjir termasuk memastikan pusat penempatan sementara mencukupi.Tuduhan mengatakan kerajaan Negeri Kedah tak ambil tahu masalah mangsa banjir satu tuduhan yang sangat melulu, yang dibuat oleh BN.
    Kerajaan negeri menyediakan bantuan untuk diagihkan kepada mangsa banjir termasuk sumbangan daripada PAS sendiri, wakil-wakil rakyat dan sumbangan orang ramai,adun PAS tidak berada di galas @ Batu Sapi kerana banjir dikedah mendahulukan masalah Rakyat.
    media hanya membuat laporan berdasarkan kenyataaan pempimpin Umno, tanpa mengikuti sendiri perkembangan dan usaha yang dilakukan kerajaan negeri.
    Media juga memberikan laporan yang tak betul. Kata tak ada pemimpin Pakatan Rakyat yang turun dan sebagainya. Media tak pernah pun ikut.Tak fikir pulak waktu banjir ini nak panggil media, tak sempat nak tunggu media datang untuk redah kawasan banjir.
    “Kalau nak tunggu media datang baru nak pergi kawasan banjir, bermasalah juga. Mana nak jaga orang media, mana nak bawa bantuan, bot pun tak cukup.
    Tak ada masa nak ambil gambar, nak berlakon, jadi kita pergi semata-mata untuk bagi bantuan. Sharizat datang sehari dua sahaja, bukan pergi semua kawasan pun.

    PEMIMPIMPIN UMNO DAN PAK MENTERI DATANG TENGOK BANJIR DIUTARA TANAHAIR SELEPAS PRK GALAS DAN BATU SAPI,BANJIR BESAR BERMULA 3 ARI SEBELUM HARI MENGUNDI.
    Muhyiddin Yassin meminta kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS supaya tidak melepaskan tanggungjawab untuk membantu mangsa-mangsa banjir di negeri itu kepada kerajaan pusat semata-mata.KENYATAAN POLITIK PENUH DENGAN PROVOKASI TIM PERDANA MENTERI.sombong sikit selepas menang di galas dan batu sapi ..dah banyak kali kalah sebelum ni so semangat la la la la la la

No comments:

Post a Comment

Pengikut

Tajuk-Tajuk Menarik