Sunday, October 30, 2011

Murid Bertudung Berzina Didalam Kelas


Baru2 ini kecoh ditulis didalam beberapa blog berhubung seorang murid perempuan bertudung berzina dengan kekasihnya yang juga seorang murid disekolah yang sama. Dalam hal ini ramai tertanya2, siapa yang patut bertanggung jawab, pehak sekolah, guru, emak bapak atau masyarakat. Dalam baanyak2 komen, aku tertarik satu komen yang diutarakan oleh "Bapak Kepada 3 Orang Guru". Aku setuju sangat dengan tulisan beliau itu:

"Mana bolih...cikgu sekarang mana bolih pukul anak murid. Tarik telinga saja dah jadi kes besar. Kalau cikgu tak kena parang besar kemungkinan cikgu,sekolah dan kementerian serta kerajaan akan disaman. Sekarang ini banyak NGO2 dan badan hak asasi manusia kat malaysia ni. Jangan cari pasal la nak denda2 anak murid. Peduli apa mereka nak berzina,nak mengandong atau buang bayi. Lantak mereka lah...mak bapa sendiri pun tak kisah apa hal cikgu nak sibuk. Mana yg betul2 nak belajar..taat pada cakap dan didikan cikgu maka yg itulah cikgu utamakan. Didik mereka sebaik mungkin. Go to hell la yg tak mau belajar dan perangai macam setan tu. Mak bapa mereka bolih uruskan".

Tuesday, October 18, 2011

Himpunan Sejuta Umat

Pada 22.10.2011, bertempat di Stadium Shah Alam, akan diadakan satu himpunan besar-besaran, "Himpunan Sejuta Umat", anjuran Sekretariat Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) dan beberapa NGO Islam, sebagai tanda bagi menyatakan amaran kita kepada pehak-pehak tertentu bukan Islam agar tidak mencampuri urusan orang Islam dan jangan sesekali berani memurtadkan orang Islam sebagaimana yang rancak dilakukan sekarang.
Ayuh semua umat Islam, lupakan sementara latar belakang, ideologi, parti politik dan sebagainya. Kita sebagai umat Islam perlu tampil ke hadapan untuk menunjukkan solidariti kita agar mereka tidak berani terus-terusan memijak kepala kita lagi.

Tuesday, October 11, 2011

Datuk Ahmad Jais Kembali Kerahmatullah

Alfatehah:
Penyanyi pujaan pop yehyeh, Datuk Ahmad Jais telah menghembuskan nafas terakhir pada pagi ini, kira-kira jam 9:30 pagi di Hospital DEMC, Shah Alam.
Allahyarham berusia 75 tahun dan sebelum ini telah dimasukkan kehospital kerana mengidap asma dan sesak nafas.
Jenazanya akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Sek 21 Shah Alam selepas Zohor.
Semoga Allah SWT mencucuri rahmat keatas rohnya. Alfatehah.

Pengikut

Tajuk-Tajuk Menarik