Friday, December 30, 2016

IBRAHIM ALI VS. EZAM.


Dalam politik, paling bahaya ialah politikus yang jenis gemar melompat parti. Dari satu parti ke parti yang lain dia melompat asalkan dapat keuntungan. Puak-puak pembangkang dulu gelar politikus jenis ni sebagai katak. Katak yang paling popular ialah Ibrahim Ali, mula-mula lompat ke parti pembangkang dari UMNO, lepas tu dia khianat PAS dan beralih sokongan pada UMNO pulak, lepas tu dia khianat UMNO dan bagi sokongan pada parti lain pula. Fenomena 'katak' ni dilihat makin menjadi-jadi kebelakangan ni, kalau lompat sekali kita faham lah ... ni kalau yang jenis lompat berkali-kali dah jadi apa cerita pulak?


Macam Ibrahim Ali dulu, masa dia lompat balik bagi sokongan pada UMNO macam-macam kemudahan dia dan balachi-balachi dapat dengan gunakan platform PERKASA, yang penaungnya Mahathir. Dah dapat macam-macam kemudahan dan barangkali tak kenyang dan tak dapat apa yang dihajati maka jadilah cerita seperti yang kita nampak hari ni. Nampaknya hari ni kita boleh nampak satu lagi Ibrahim Ali in the making . Sapa tak kenal Ezam Kotak ? Nama Ezam naik zaman reformasi Anwar, dia jadi orang kuat Anwar balun Mahathir kaw-kaw, itu sebab cerita 6 kotak boleh timbul, kononnya 6 kotak yang bakal menyebabkan Mahathir dan kroni-kroni bakal disumbat dalam penjara.

Ezam yang asalnya orang UMNO kemudian jadi PKR masa zaman reformasi Anwar akhirnya berubah semula menjadi UMNO, bukan setakat itu saja .. malah dilantik jadi orang penting di Kementerian Kewangan. Ramai penyokong UMNO yang sebenarnya mengkritik tindakan menerima semula Ezam tapi lama-kelamaan terima dalam keterpaksaan. Hari ni apa yang dijangka jadi kenyataan, Ezam berpaling tadah lagi ... cerita 6 kotak pun timbul lagi , tapi mungkin Ezam lupa kisah 6 kotak yang dijaja selama ini tujuannya untuk menjatuhkan Mahathir, ironinya hari ini ... Ezam berada dalam parti yang ditunjangi Mahathir.

Memetik status FB Faisal Rohban,

"Ezam punya tahap benci kpd Tun M saya tahu wahai kawan2ku sekalian. Saya tahu tahap bencinya setakat mana ? Hatta selepas dia masuk Umno sekalipun bencinya kpd Tun M tidak surut. Dendam dia, marah dia kerana dia ditahan ISA dan dipenjara akibat mendedahkan dokumen bagaimana Dr M melakukan salah guna kuasa melindungi rasuah Rafidah Aziz. 
Sebab itu saya terkejut bila dia blh sokong Dr M sekarang. Dlm kepala saya dua sebab saja; 

1. Dia dapat dedak gred AAA 
2. Dia nak balas dendam kpd Tun M dan akan sabotaj dari dalam. 
Kalau dia bukan nak balas dendam kpd Dr M, dia tidak akan berckp lagi hal kotak2 itu. Sebab kotak2 itu sepertimana dia beritahu kita semua dulu adalah bukti2 rasuah dan salah guna kuasa Tun M. Selepas dia masuk PPBM, pada bulan November dlm wawancara dgn Sinar Harian dia masih mempertahankan kotak2 itu dan mengakui ianya masih wujud. Utk apa dia berckp begitu sedangkan dia telah bersama Dr M ? Maknanya ada rancangan dia utk mensabotaj Dr M melalui cara2 tertentu. Dlm pertarungan, jika kita tidak dpt menjatuhkan musuh dgn berperang berdepan, kita kena menyusup masuk dlm pasukan musuh pula. Kita sokong dia,kita lambung dia, kita puji dia, kita ampu dia dan akhir sekali kita keratttt dia...." 

Jadi kepada ahli-ahli PPBM, anda semua kena hati-hati sikit dengan Ezam ni ....dia dah pernah buat sebelum ini jadi tak mustahil dia boleh buat lagi . Harap lepas ni UMNO jangan terima jenis makhluk-makhluk yang gemar melompat-lompat ni.
Bedaman.
 

No comments:

Post a Comment

Pengikut

Tajuk-Tajuk Menarik